آوای موج – MOVED to http://avayemoj.com/

خدایا اینان را ببخش

Posted by Sara Raha در اکتبر 20, 2007


این وبلاگ به خانه جدیدی منتقل شده است. روی این عکس کلیک کنید.

12 پاسخ to “خدایا اینان را ببخش”

  1. sepanta said

    با سلام.نقدتان بسیار عالی بود و حرف حساب جواب ندارد اما توضیحی کوچک در کامنتهای وبلاگم دادم بخوانید خوشحال میشوم.و البته برای اثبات خودم انگار باید بیشتر دقت کنم پیس دوباره سر بزنید
    بدرود


    سارا: سلام و ممنونم از سعه صدر شما در پذیرش نقد. سر فرصت برایتان بیشتر خواهم نوشت .

  2. dashtesabz said

    یادش به خیر دوستی که می گفت کم می دانیم و بسیار فرض می کنیم و بر اساس همان هم قضاوت می کنیم. اما نمی دانم تو کم می د انی یا من یا هردو. اما امیداوارم خداوند هر دوی ما را هدایت کند حتی اگر خواست ما را به جهنم ببرد.


    سارا: سلام دشت سبز جان عزیز تر از جانم. من فقط یک دعای خیر در حق ایندو زمامدار پر فساد ترین (البته بعد از نرمالیزیشن که در نتیجه تخمینم بایاس نباشد؛ خیلی باز گیکی شد!) کشورهای دنیا کردم. عیبی داره؟ گفتم خب برن بهشت و ما را حداقل در جهنم راحت بگذارند از استراتژیهایشان. دیگه این یک حق را که می توانیم داشته باشیم که دعای خیر براشون کنیم. نه؟ اینا هردو مدعی اند که از طرف خداوند مامورند و طلبیده شده اند. خب بنده هم براشون دعای استجابت و خیر کردم دیگه!

  3. yek mard said

    با توجه به بخت و اقبال ما انگار در آن دنيا هم با اينان محشور مي‌شويم. (البته خود را عرض مي‌كنم. قصد جسارت ندارم)
    يه چيزي نوشته‌ام، اگه تونستي دوست دارم بخوني و نظر بدي
    خوش‌تر باشي

  4. sepanta said

    مطلب رو در وبلاگم ویرایش کردم و بابت نقد بی رودرباستیت از شما تشکر کردم.لینکتون رو هم قراردادم تا خوانندهام با کسی که ادبیات رو میفهمه آشنا شن.
    بدرود

    سارا: نیازی به ویرایش نبود ولی شما لطف کردید. از حسن نظرتان سپاسگزارم.

  5. sepanta said

    سرکار خانوم رها. بله شعر تاثیرش لحظه ایست.من خودم کمتر شعرهایی رو دیدم که تاثیرش ماندگار باشه .در حوضه شعر نو تنها میتوانم از سهراب و اخوان و البته فروغ نام ببرم.البته این هم خودش
    نوعی سلیقه ای برخورد کردن است. حتی بهترین شاعران هم بعضی از کارهاشون ماندگار میشوند و اکثرا معمولی از آب در می آیند. نمیدانم این رو قبول دارید یا نه؟به هر حال ممنونم و حتما از شما دعوت میکنم در مورد مطلبی که دارم مینویسم و انشاالله تا 2 روز دیگر آماده میشود نظر بدهید.
    راستی در وبلاگم شعری هست از سیمین بهبهانی.اسم اون مطلب فاحشه های ناگهانیست.اگر قبلا نخوندی حتما ببینش .فوق العاده است

  6. چه مي توان گفت …
    اگر نقاشي بلد بودم نقاشي ميكردم و شايد كمتر مينوشتم . تو نقاشي مفهوم بيشتري رو ميشه گنجاند . اما من دو تا خط موازي هم نميتونم بكشم !

  7. sepanta said

    با درود .مطلب تازم آمادست. منتظر نقدت هستم.
    حرفهای فرسوده

  8. keyhoo said

    سری هم به معبد من بزنید و اگر با تبادل لینک موافقید این امر انجام بشه


    سارا: من وبلاگ شما را گاه و بیگاه می خوانم. خیلی وقت است که آپ نکرده اید. در مورد تبادل لینک در اولین فرصتی که وقت کنم و این بلاگ رل ام را کامل درست کنم, چشم.

  9. Flame said

    تو نیر ظرافت طبعت را به نمایش گذاشتی ای عزیز !

  10. ققنوس said

    با عرض سلام خدمت سرکار خانم سارا رهای عزیز و محترم

    قبل از هر چیز اجازه بدهید از تیزبینی و دقت نظرتان تشکر کنم. هر دو مورد تذکرتان صحیح و بجا بود. لطف فرمودید به من. سپاسگزارم.

    اما در مورد حضرات «بوش» و «احمدی نژاد» باید عرض کنم که این بنده های خدا هم راه همان هائی را می روند که قبل از ایشان رفته اند. منظورم راه آن زمام دارانی است که قبل از ایشان بر مردم حکومت می کرده اند. تقربیا تمام زمام داران به نوعی نشان داده اند که با باورهای مذهبی مردم خویش نه تنها مشکلی ندارند بلکه اگر نباشند ستون آن باورها و یا مذهب شان فرو می ریزد.

    البته در عین حال به این مورد هم پایبنده بوده اند که برای اینکه دیگران دروغت را باور کنند اول خودت باید باورش کنی. به همین دلیل است که با این خلوص نیت مشغول دعا کردن هستند.

    در هر حال مطمئن هستم جای ما در آن دنیا از جای حضرات جدا است. خداوند عادل تر از آن است که بندگانش را یک بار در دنیا مجازات کند و یک بار در آخرت.

    باز هم از محبتی که نسبت به من دارید متشکرم.

    با تقدیم احترام
    ققنوس

  11. ساراي عزيز، سلام
    ممنون از نظر لطفت. مقاله‌ي آقاي كاشي را پيدا كردم و خواندم. نوشته‌ي صادقانه‌اي بود و تا پيش از دو بند آخر برايم قابل فهم. دو بند آخرش را چون با كانتكس فكري نويسنده آشنا نبودم خوب نفهميدم. فكر مي‌كنم دن كيشوت‌ها همه جا هستند. گاه مخاطبشان مردمان آگاهند و گاهي سانچو 🙂

  12. pooyaa said

    خدمت سارای عزیزم باید بگم عبارت (فاسدترین کشورها) ی شما حداقل از نظر آماری بشدت بایاس داره!! آمریکای عزیزم قابل مقایسه با ایران عزیزم نیست! ( من شهروند هر دو کشور هستم). هر وقت با یکی از دوستان مشترکمون صحبت می کردم وقتی که دیگه حسابی عصبانیش می کردم می گفت مردم آمریکا فاسدترین و پول پرست ترین آدمها هستند!
    وقتی چند وقت پیش این عبارت شما را دیدم گفتم بذار یک گوگل سرچ کنیم ببینم اون چی می گه: که این صفحه را پیدا کردم http://www.infoplease.com/ipa/A0781359.html
    این گزارشی است که توسط چند موسسه تهیه شده و ملاکش سوء استفاده افراد از قدرتی که دارند در امور اجتماعی است
    رتبه اول پاک ترین کشور متعلق به فناند است. کانادا نهم است . آمریکا بیستم و کشور زادگاه ما فکر میکنید چندم است؟ با کمال تاسف 133ام. خوب به قول معروف آدم دیگه چی بگه….
    اینم بگم که من بایاس زیاد مثبتی نسبت به دولت آمریکا دارم.(اعتراف می کنم) چون فکر می کنم که دولت آمریکا عادلترین دولت دنیاست (حداقل از نظر سیاست داخلی) اینجوری استدال می کنم مقدار پولی که در امریکا در گردش است اصلا قابل مقایسه با هیچ کدام از کشورهای دنیا نیست. طبیعی است که ثروت فساد میآره. اگه نسبت پول و قدرت آمریکا رو با فسادش در نظر بگیریم فکر نمی کنم زیاد بیجا گفته باشم.

پاسخی بگذارید

 
